بیش از یک ربع قرن با گروه تواشیح بین المللی «لیله القدر»

مؤسسه قرآن و عترت «لیله القدر» در بیست و پنجمین سال فعالیت خود ضمن تولید چند آلبوم مذهبی، جشنواره موسیقی همبستگی کشورهای اسلامی را طراحی کرده اند.

در نشست خبری خبرگزاری مهر ؛ گروه تواشیح «لیله القدر» از جمله گروه های فعال موسیقی مذهبی است که از دو دهه پیش فعالیت خود را در حوزه اجرای آثار موسیقایی مرتبط با قرآن و اهل بیت آغاز کرده است. این گروه که در ابتدا به عنوان یک مجموعه فعال در حوزه تواشیح مورد توجه مخاطبان قرار گرفت علاوه بر اجرای چند زبانه آثارشان سبک جدیدی از هم خوانی آثار مذهبی را شکل داده و با به کار گرفتن موسیقی تلاش کردند فضای متفاوتی از اجراهای این چنینی را ارایه دهند.

شیوه ای که گروه هم خوانی «لیله القدر» طی سال های اخیر پیش گرفته، شیوه ای رایج در کشورهایی چون لبنان، سوریه، ترکیه و برخی دیگر از کشورهای اسلامی است. ضمن اینکه در سال های اخیر و پس از فعالیت مجموعه هایی چون «لیله القدر» گروه های نوظهور دیگری نیز در ایران مشغول به فعالیت شده اند.

 بیست و پنجمین سالگرد تاسیس گروه هم خوانی بین المللی «لیله القدر» که این بار تمایل دارند با عنوان گروه «موسیقی الهی لیله القدر» به مخاطبان معرفی شوند بهانه ای شد تا به دعوت گروه هنر خبرگزاری مهر ضمن رونمایی از دو اثر جدیدشان  که متناسب با ایام مختلف  تولید شده، طی یک نشست رسانه ای از ربع قرن فعالیت خود در این عرصه، فعالیت های پیش رو و تلاش برای برای برگزاری یک جشنواره موسیقی ویژه صحبت کنند.

 

 

صالح دریایی فرد مدیرعامل موسسه «لیله القدر» و سرپرست این مجموعه در ابتدای این نشست بیان کرد: گروه هم خوانی «لیله القدر» بیش از ربع قرن است که فعالیت خود را در حوزه موسیقی مذهبی آغاز کرده و تلاش دارد در تبلیغ دین اسلام و مذهب شیعه آثاری را تولید کند. ما در این مدت ضمن توجه به چنین مضامینی همواره به این موضوع نیز توجه داشتیم که کارهای تولید شده حتما متناسب با سلیقه مخاطبان باشد و در این راه ضمن تولید کارهایی با موضوعات قرآن کریم و اهل بیت (ع) آثاری با موضوعات اجتماعی هم تولید کردیم.

فعالیت های بین المللی و تمرکز روی اجراهای چند زبانه

وی ادامه داد: آنچه گروه هم خوانی «لیله القدر» در این سال ها به آن توجه داشته، جذب جوانان بوده و در این راه نوآوری یکی از مهم ترین اولویت های ما است و تلاش داریم مانند کشورهایی چون لبنان و سوریه به فضای جدیدی دست پیدا کنیم.

این فعال هنرهای مذهبی اعلام کرد: بعد از انتشار آلبوم های «حدیث انتظار» و «آرام دلها» با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی مخاطبان از آثار ما استقبال و ما را ترغیب کردند که گام های بلندی برای حضور بین المللی نیز برداریم. در این راه سفرهای متعددی را برای اجرای چند برنامه به کشورهای مختلف داشتیم که به تبع آن آثاری هم با زبان های مختلف به مخاطبان ارایه شد.

دریایی فرد افزود: گروه هم خوانی «لیله القدر» برای حضور بین المللی کارهای مطالعاتی بسیار قوی را انجام داده که در راستای این فعالیت اثر مکتوبی را با موضوع موسیقی آسمانی کشورهای اسلامی منتشر کردیم. در ضمیمه این اثر نیز استفتائات مقام معظم رهبری و هفت تن از علمای ارجمند دیگر پیرامون این موضوع به مخاطبان ارایه شده و تصور می کنم اقدام موثری برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان کشورهای دیگر از فعالیت های ماست. ما بسیار مفتخریم از اینکه وقتی در یکی از اکسپوهای کشور چین برای اجرای برنامه رفتیم توانستیم اثری را به زبان چینی اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: همه آنچه ما در این بیست و پنج سال انجام دادیم تلاشی برای ارایه آثار متفاوت در حوزه تواشیح و هم خوانی است که امیدوارم توانسته باشد با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

«لیله القدر» یک گروه موسیقی الهی است

این مدرس دانشگاه در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر تاکید گروه بر عنوان «موسیقی الهی» توضیح داد: پس از اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تاکید داشتند که به جای استفاده از کلمه «تواشیح» از کلیدواژه هایی چون «توحیدیات»، «هم سرایی» یا «هم خوانی» استفاده شود ما هم فعالیت های گروه را در قالب گروه هم خوانی «لیله القدر» ادامه دادیم ضمن اینکه در این مدت تلاش کردیم به عنوان «موسیقی الهی» نیز توجه کنیم زیرا دوست داریم آثارمان مخاطب را به یاد خداوند، ائمه اطهار و پیام های اخلاقی سوق دهد.

آخرین مطالب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید